Niet alleen wappies zouden zich zorgen moeten maken over welke chemicaliën er in ons water zitten. Het gehalte aan chemicaliën in het Nederlandse oppervlaktewater is erg hoog. Nederland scoort het laagst van alle Europese landen als het gaat om waterkwaliteit. Als dit over een jaar nog steeds het geval is wordt Brussel boos, en dat willen we natuurlijk niet. Er is dus werk aan de winkel! Iemand die deze ecologische ramp probeert tegen te gaan is mijn gast van vandaag. We zullen het hebben over de bronnen van de vervuiling, hoe we deze kunnen achterhalen en wat we moeten doen om het op te lossen, want een uitzending met zo een pessimistisch thema verdient ook een vleugje hoop!
In deze aflevering spreken presentators Bruno Beeke en Momo Schaap met Dr. Milo de Baat. Ecotoxicoloog, waterkwaliteit onderzoeker en Universitair docent op dit gebied aan de UvA
Veel luisterplezier!

